torsdag 21 januari 2010

TELIA!!!!

Att ett så stort företag kan ha så otroligt kass service och koll är mig helt ofattbart.
Vi skaffade i september TV via bredbandet och bredbandstelefoni. I samma veva bestämde sig Malin för att ta Telia mobiltelfoni också och ta med sitt gamla nummer. Allt har strulat från första stund. TV:n har hackat och efter ca 2 dygn sammanlagt i telefon med Telia (Observera att det är mobiltelefon jag suttit i då vanliga telefon inte fungerar när bredbandet strular), 2 byten av modem, 2 besök av servicetekniker, byte av telejack, 2 byten av kabel från telejack till modem, 2 st kompensationer från Telia på sammanlagt 2000:-....så funkar TV:n sådär och att planera att se ett program på kvällen bör man inte göra för man vet inte om det kommer funka eller ej.

Vart var jag....jo september beställde vi detta ja......tror ni Malins Mobil fungerar? Den som svarar ja här får en käftsmäll. NEJ, självklart inte. Efter många påtryckningar får vi hem ett nytt SIM-kort samt avtal på TELIA REFILL!!!!!!!! Hon hade beställt Telia Prata på!!!!

Malin sitter 2 dagar i telefon med Telia och blir skickad hit och dit och det slutar alltid med att dom säger..."vi ringer upp och bekräftar vad vi gjort"...ingen har ringt!!!

Jag ringer upp då Malin tappat sitt Norrländska lugn totalt!!!
Ringer till deras kundservice för mobil...förklarar läget och tjejen ska kolla upp saken och ber mig vänta. Efter ett tag kommer en röst.."du är placerad i kö, din plats i kön är nr 3"....det positiva i detta, om det nu finns nåt, är att som nr 3 har jag aldrig varit tidigare...snarare 53.

Efter tag svarar en ny tjej och frågar efter problemet som jag får upprepa för 35:te gången...när jag är klar säger hon...."...men då ska du prata med dom på mobila tjänster..!!!" Med ett ansiktsutryck som en fågelholk säger jag då att det trodde jag att jag gjorde...."Nä...jag sitter på bredband....vänta ska jag koppla dig" Just DÅ brast det.....för kanske 5:te gången under de senaste 4 månaderna med Telia. Den tjejen fick höra vad jag ansåg att hon kunde göra med Telia...och jag kan avslöja att där det företaget skulle hamna, där kan inte solen komma åt.

Efter många om och men kom dom fram till att dom ändå måste prata med Malin då hon måste teckna ett muntligt avtal så jag har bokat in att den sista tjejen jag pratat med ska ringa henne mellan 13-14 imorgon för att fixa detta..... jo tjena. Ska bli kul att se om hon ringer och detta löser sig. Fortsättning följer......